2+1 απλά κείμενα για το παιδί με Δυσλεξία!


Η ερώτηση:
Πως θα μπορέσω να του μάθω να γράφει έστω απλά κείμενα που να βγάζουν νόημα; 
είναι πολύ συνηθισμένη απο γονείς που έχουν παιδιά με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες.

Ένας "επίπονος" τομέας για το Δυσλεξικό παιδί αλλά και για όποιον προσπαθεί να το βοηθήσει είναι η παραγωγή γραπτού λόγου. Εκεί εμφανίζονται με όλη τη δυναμική τους τα περισσότερα απο τα προβλήματα που αντιμετωπίζει καθώς απαιτείται να γράψει ορθογραφημένα, συντακτικά ολοκληρωμένα, με κατάλληλο λεξιλόγιο, εφαρμόζοντας σημεία στίξης και όλους τους γραμματικούς κανόνες. 

Πως λοιπόν θα εισάγουμε το παιδί με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες στο κόσμο των κειμένων; Η απάντηση ξεκινά απο τα πρώτα, απλά κείμενα. Κείμενα μικρά, με συγκεκριμένες πληροφορίες και πολύ σταθερή δομή. Αυτά είναι μια Πρόσκληση, ένα Γράμμα, ένα Σημείωμα.


 Πρόσκληση

Οδηγίες: Σημειώνουμε μαζί με το παιδί τις πληροφορίες που θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει μια πρόσκληση. Τον τόπο, το χρόνο και πρόσθετες πληροφορίες αν χρειάζονται πχ. Σας περιμένουμε όλους μασκαρεμένους. Έπειτα κάνουμε μια πρόσκληση δείγμα και σύμφωνα με αυτή το παιδί καλείται, ανάλογα με την ηλικία του, να γράψει διάφορες προσκλήσεις πχ. για πάρτι στο σπίτι, για Χριστουγεννιάτικη γιορτή του σχολείου, πρόσκληση για συναυλία του Δήμου κτλ.

Γράμμα

Οδηγίες: Επίσης το γράμμα πρέπει να διδαχθεί μέσα απο ένα δείγμα το οποίο το παιδί θα διαβάσει και θα εντοπίσει τις πληροφορίες που είναι απαραίτητες (ημερομηνία, τόπος, αποστολέας) αλλά και αυτές που μπορεί κάποιος να "αποκαλύψει" σε κάποιον άλλον πχ. ένα αστείο/ευχάριστο/δυσάρεστο γεγονός. Θα γίνει συζήτηση σε Ποιον θα ήθελε να στείλει γράμμα και Τι θα ήθελε να μάθει για αυτόν ή να εκμυστηρευτεί το ίδιο το παιδί. Στο τέλος θα συντάξει το γράμμα.

Σημείωμα 

Οδηγίες: Πρόκειται για την πιο απλή και σύντομη κατάθεση πληροφοριών για κάτι που θέλουμε να επικοινωνήσουμε σε κάποιον ή κάποιους. Έτσι μετά απο ανάγνωση διαφόρων σημειωμάτων που έχετε φτιάξει και το παιδί έχει βρει τις σύντομες πληροφορίες που "κρύβουν" θα πρέπει με τη σειρά του να γράψει δικά του. Σε αυτή τη περίπτωση όμως είναι απαραίτητες κάποιες συνθήκες πχ. ένα σημείωμα για το που είμαι και πότε θα γυρίσω, σημείωμα για το που βρίσκεται κάτι που θα χρειαστεί κάποιος, σημείωμα στον εαυτό μου για να μην ξεχάσω κάτι κτλ.

Απευθύνονται: Σε παιδιά σχολικής ηλικίας με Δυσλεξία για εξάσκηση στο σαφή και συγκεκριμένο γραπτό λόγο. Μπορεί να γίνει και για παιδιά χωρίς μαθησιακές δυσκολίες ως εκπαίδευση στη παραγωγή Λόγου.

*οι εικόνες βρίσκονται στο βιβλίο "Μαθήματα Γραπτής Έκφρασης"

Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ
.
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter  



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!