Σηκώνονται, πέφτουν, κάθονται! Πρώτη γραφή-ανάγνωση & Μαθησιακές δυσκολίες

μαγνητικά, γράμματα, πίνακας, δυσλεξία

Η τοποθέτηση των γραμμάτων στη γραμμή είναι μια βασική δεξιότητα της γραφής!


Στην προσχολική ηλικία και ειδικά κατά τη φοίτηση στο Νηπιαγωγείο το παιδί πρέπει να είναι έτοιμο να ανταποκριθεί σε διάφορες προπαρασκευαστικές δραστηριότητες που θα το εντάξουν ομαλά στην εγγράμματη παιδεία του Δημοτικού. Για αυτό το σκοπό ο μαθητής συμμετέχει σε  διάφορες ασκήσεις και παιχνίδια που και αναφέρονται σε τομείς όπως: λεπτή-αδρή κινητικότητα, οπτικοκινητικό συντονισμό, προγραφή, προανάγνωση κλπ.

Υπάρχουν παιδιά που εμφανίζουν ανωριμότητα, καθυστέρηση στην ανάπτυξη του λόγου και άλλες αναπτυξιακές δυσκολίες οι οποίες κατά βάση οδηγούν σε δυσκολίες στη μάθηση. Αυτοί οι μαθητές χρειάζονται ενισχυτικές ασκήσεις για τους παραπάνω τομείς μέσα απο μια διαφορετική προσέγγιση της διδακτικής εμπειρίας.

Εδώ θα παρουσιαστεί μια εισαγωγική άσκηση πρώτης γραφής-ανάγνωσης για παιδιά που τώρα μαθαίνουν τα γράμματα και δυσκολεύονται στη τοποθέτηση τους στο δισδιάστατο χώρο της σελίδας. Είναι μια άσκηση όμως που μπορεί να εφαρμοστεί και σε παιδιά με Δυσγραφικά στοιχεία στη γραφή τους, που φοιτούν ήδη στο Δημοτικό και αντιμετωπίζουν προβλήματα χωρικού προσανατολισμού. 


Η άσκηση λέγεται: "Σηκώνονται, πέφτουν, κάθονται"! και αναφέρεται στο Πως γράφουμε τα γράμματα σε σχέση με τη γραμμή του τετραδίου.

Υλικά: μαγνητικός πίνακας ή ψυγείο ή τραπέζι, τρισδιάστατα γράμματα

Άσκηση: Γράφουμε σε μικρά χαρτάκια τις λέξεις: Σηκώνονται, πέφτουν, κάθονται. Τις τοποθετούμε στον πίνακα και το παιδί κατηγοριοποιεί τα γράμματα αντίστοιχα. Η κατηγοριοποίησης πάντα αναφέρεται σε σχέση με την τοποθέτηση των γραμμάτων στη γραμμή του τετραδίου!


μαγνητικά, γράμματα, πίνακας, δυσλεξία

✺ Παράδειγμα εφαρμογής:

μαγνητικά, γράμματα, πίνακας, δυσλεξία

Η μητέρα που κάνουμε μαζί εποπτείες γονέα 
μαθαίνει τη σωστή τοποθέτηση των γραμμάτων στο παιδί με
μαθησιακές δυσκολίες!



 Tip:
Δεν είναι απαραίτητο να γίνει σε μαγνητικό πίνακα. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί οποιαδήποτε επιφάνεια. Επίσης στο ψυγείο μπορείτε να έχετε εκεί ανακατεμένα τα γράμματα και να ζητήσετε από το παιδί να τα βάζει σωστά σαν παιχνίδι μέσα στη μέρα.

Τέλος ταυτόχρονα ενισχύεται και η Λεπτή κινητικότητα καθώς με τα δάχτυλα πιάνει τα γραμματάκια.

Απευθύνεται: Σε παιδιά που δυσκολεύονται να τοποθετήσουν τα γράμματα σωστά σε σχέση με τη γραμμή αλλά και σε όλα τα παιδιά που μόλις αρχίζουν να μαθαίνουν τα γράμματα. Μπορεί να γίνει από γονείς, θεραπευτές, εκπαιδευτικούς.

Η άσκηση σε video:





✺ Τρόποι συνεργασίας:

  • Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ 
  • Αν είστε ειδικοί θεραπευτές! Kάνετε κλικ στην εικόνα για να πάρετε πληροφορίες για τις εποπτείες εξ αποστάσεως σε ειδικούς παιδαγωγούς.




  • Αν είστε γονείς! Αν μένετε εκτός Αθήνας κάνετε κλίκ στην εικόνα για να πάρετε πληροφορίες για την παρέμβαση εξ αποστάσεως σε παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες.


Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & instagram


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!