16 Μαΐ 2013

Κόβουμε, πασπαλίζουμε, σερβίρουμε! Συνταγές & Δυσλεξία (2)

Εφημερίδα των συντακτών, σελ. 4, Νησίδες.

Ευκαιρίες να αποτελέσουν καθημερινά μικρά κείμενα αφορμές για ανάλυση και εξάσκηση υπάρχουν πολλές. Τα παιδιά με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες παρουσιάζουν συχνά άρνηση και περισσότερη δυσκολία να κινητοποιηθούν για να μελετήσουν. Είναι λοιπόν σημαντικό να τροφοδοτούμε τη παρέμβαση με ποικίλα κείμενα απο διάφορες πηγές για να καταπολεμήσουμε την ανία.

Μια τέτοια ευκαιρία μας δίνετε μέσα απο εφημερίδες! Αντλήστε κειμενάκια και παραγράφους για θέματα που ξέρετε ότι ενδιαφέρουν το παιδί πάντα ανάλογα με την ηλικία και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση για ένα παιδί της Δ' Δημοτικού, με μαθησιακές δυσκολίες επιλέχθηκε ένα κείμενο συνταγής και προέκυψαν πολλές και ενδιαφέρουσες ασκήσεις.


Τα θέματα που ασχοληθήκαμε:
  • Τι σημαίνει 1/2 στις συνταγές; Πολλές φορές τα παιδιά με Δυσλεξία δυσκολεύονται αρκετά στην ανάγνωση αριθμών και συμβόλων μέσα σε κείμενα. Τι αυτά αντιπροσωπεύουν;
  • Αναγνώριση ουσιαστικών πχ. κιμάς
  • Αναγνώριση των επιθέτων δίπλα στα ουσιαστικά πχ. μοσχαρίσιος
  • Τι σημαίνει μοσχαρίσιος; Έτσι προέκυψε να αναφέρουμε όλα τα ονόματα των κρεάτων και απο ποιο ζώο προέρχονται. Τι σημαίνει χοιρινό;
  • Εντοπισμός των ρημάτων του κειμένου. Σε τι πρόσωπο μιλάει το κείμενο; 
  • Σαν άσκηση γράφτηκαν τα ρήματα που είχε εντοπίσει σε άλλο πρόσωπο.
  • Δημιουργία προτάσεων με κάποια απο τα ρήματα.
  • Πόσες προτάσεις και παραγράφους έχει το κείμενο;
  • Ερωτήσεις διαδοχής και χρόνου πχ. Πόσα στάδια-βήματα χρειάζονται για να γίνει η συνταγή; Πόσο χρόνο περίπου υπολογίζεις για να γίνει;

Tip
Χρησιμοποιήστε χρωματιστούς μαρκαδόρους για να υπογραμμίζετε. Το χρώμα και η εναλλαγή των μέσων γραφής βοηθούν τα παιδιά με Δυσλεξία να διατηρούν το ενδιαφέρον τους.

Μέσα απο τέτοια κείμενα μπορούν να γίνουν πολλές ασκήσεις με διάφορες προεκτάσεις, η κάθε μια ανάλογα με τους στόχους της παρέμβασης και τους άξονες στους οποίους στηρίζεται η ενίσχυση για κάθε παιδί με μαθησιακές δυσκολίες. Μη ξεχνάτε ότι έτσι αποκαλύπτονται κενά και θέματα που αλλιώς  ίσως να μην υπήρχε η ευκαιρία να εντοπιστούν.






Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ  

Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter   


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!