Τα παιχνίδια είναι στο σπίτι! Tip Ανεξαρτησίας & Συγκέντρωσης


Τα παιχνίδια για τα μωρά και τα μικρά παιδιά τις περισσότερες φορές βρίσκονται μέσα στο σπίτι μας. Είναι πολύ εύκολο να χαρίσουμε γνωστικές, δημιουργικές και πειραματικές εμπειρίες στο μωρό. Τα αναπτυξιακά στάδια τα οποία διανύει δεν χρειάζονται τίποτα άλλο, για να ενισχυθούν, απο ενθάρρυνση να εμπνευστεί μέσα απο τις αισθήσεις του. Η Γεύση, η Όραση, η Ακοή, η Αφή και η Οσμή διεγείρονται και μεταφέρουν άμεσα μηνύματα γνώσης στο μικρό και τίποτα άλλο δεν μπορεί να τις αντικαταστήσει. Όμως δεν φτάνει απλά η συσσώρευση γνώσεων αλλά να αφήνουμε το παιδί σε "αντιπαράθεση" με την εμπειρία που του δίνουμε.

Το βίντεο απαθανατίζει ένα αγοράκι 12 μηνών που πειραματίζεται με απλά εργαλεία του σπιτιού και φαίνεται ξεκάθαρα τι κερδίζει απο αυτό.



Παιχνίδι: Το παιδί τοποθετημένο σε μέρος που είναι ήσυχο και επιτηρείται απο ενήλικα προσπαθεί να χωρέσει σε ένα μεταλλικό (στενό) κουτί κουτάλια διαφόρων μεγεθών.

Τα γνωστικά μαθήματα: 

  • Συγκέντρωση και προσοχή. Το μωρό εκπαιδεύεται να διατηρεί τη προσοχή του όσο χρειάζεται για να παρατηρήσει.
  • Αδρή κινητικότητα. Εξάσκηση να στέκεται χωρίς στήριγμα ενισχύοντας τον κορμό του και τη σπονδυλική του στήλη.
  • Λεπτή κινητικότητα. Πιάνει τα εργαλεία και γυμνάζει τους μικρούς μύες των άνω άκρων.
  • Συντονισμός χεριού-ματιού. Η κίνηση να πιάσει το εργαλείο και να στοχεύσει να το βάλει μέσα στο κουτί χρειάζεται να συντονίσει τα χέρια με τα μάτια του.
  • Εξερεύνηση υλικών. Τα πρώτα μαθηματικά το παιδί τα μαθαίνει μέσα απο την παρατήρηση των υλικών που είναι φτιαγμένα τα πράγματα πχ. μέταλλο, κρύο, μεγάλο, μικρό, σκληρό, απαλό, μαλακό, βαρύ και προσπαθώντας να τα χειριστεί πχ. να τα βάλει, βγάλει, κουνήσει, χτυπήσει, ακούσει, σηκώσει κτλ. 


Εκτός απο τα γνωστικά οφέλη το παιδί βιώνει την δυνατότητα να επεμβαίνει στο περιβάλλον μόνο του και αυτό ενισχύει σημαντικά την ανεξαρτησία, την αυτονομία και την αυτοπεποίθηση του. 

Βασικά tips: Η επανάληψη είναι ο τρόπος που αφομοιώνει το παιδί σε αυτή την ηλικία. Οπότε αφήστε το να κάνει όσες επαναλήψεις θέλει. Η μαθησιακή διαδικασία είναι μια ενεργής επεξεργασία πληροφοριών. 

Απευθύνεται: Σε όλα τα παιδιά αυτής της ηλικίας για να οικοδομήσουν τα πρώτα τους γνωστικά συμπεράσματα και την αυτονομία τους.

Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter   



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!