"Οι αναμνήσει του καλοκαιριού"! Δείγμα γραφής ειδικών μαθησιακών δυσκολιών.

Έκθεση ενός αγοριού με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες της Δ' Δημοτικού.


Απόδοση του κειμένου:
Θέμα: "Οι αναμνήσεις του καλοκαιριού"
"Το καλοκαίρι που πέρασε πήγα στην Λούτσα και πήγαινα για μπάνιο και καθόμασταν έξω μετά ήρθε ο μπαμπάς και τον χτύπησε λίγο στο γόνατο και μετά ήρθα εγώ και όταν τον είδα έτσι φώναξα τη μαμά και τον πήγε στο νοσοκομείο και ένιωσα λύπη και μετά πήγαμε στο σπίτι και του είχανε βάλει χανζαπλαστ και μετά γυρίσαμε στην Αθήνα και ήμασταν καλά και βλέπαμε ένα δικό μου έργο με καράτε και μετά πήγαμε να φάμε και μετά εγώ με τον μπαμπά χτυπήσαμε κατα λάθος τη μαμά και της βάλαμε οινόπνευμα και μετά ήμασταν καλά και μετά όμως έπιασε φωτιά και μετά ήρθανε τέσσερις πυροσβέστες και την έσβησαν την φωτιά και μπήκαμε στο σπίτι και χτίσαμε το σπίτι μας και μετά ζήσαμε σε αυτό το σπίτι.
Τέλος."

Το κείμενο αυθόρμητης γραφής ανήκει σε έναν μαθητή με μαθησιακές δυσκολίες 11 χρονών και παρατηρούνται τα εξής στοιχεία:

  • Έντονη κακογραφία
  • Ορθογραφικά λάθη στην θεματική πχ. πείγαινα και στη καταληκτική ορθογραφία πχ. βάλι
  • Παραβίαση των ορίων των λέξεων πχ. πιγεστο (πήγε στο), καθιμαστανεξου (καθόμασταν έξω), μετο (με το), δικομου (δικό μου) κτλ
  • Πρόσθεση, παράλειψη και αντικατάσταση γραμμάτων στις λέξεις πχ. πιριζβεστς (πυροσβέστες), ζίβισαν (έσβησαν), σεαφοτό (σε αυτό)
  • Καθολική παράλειψη τόνων
  • Στη δομή του κειμένου δεν υπάρχει διαχωρισμός σε προτάσεις και παραγράφους.
  • Έντονη παρατακτική σύνδεση των γεγονότων πχ. και πήγαινα για μπάνιο και καθόμασταν έξω και μετά ήρθε ο μπαμπάς κτλ.
  • Φτωχό λεξιλόγιο
  • Ανώριμη σύνταξη και έκφραση του νοήματος.
  • Απουσία οπτικού λεξιλογίου πχ. ώταν
  • Αδυναμία απόδοσης συμφωνικών συμπλεγμάτων πχ. λούστα (Λούτσα)
  • Αδυναμία ανάπτυξης του θέματος με αλληλουχία των γεγονότων σε μια λογική χρονική σειρά. Όλα διαδραματίζονται σε διάστημα μιας μέρας.
  • Δεν παρέμεινε στο θέμα πχ. και μετά χτίσαμε στο σπίτι μας και μείναμε σε αυτό.

Τα παραπάνω στοιχεία όταν εντοπίζονται στο κείμενο ενός παιδιού αποτελούν λόγοι για διερεύνηση μαθησιακών δυσκολιών. Είναι απαραίτητο να γίνει αξιολόγηση για να ξεκινήσει όσο το δυνατόν πιο έγκαιρα η διαδικασία ειδικής παρέμβασης με στόχο να αντιμετωπιστούν οι δυσκολίες του συγκεκριμένου παιδιού.

Διαβάστε: Αλήθεια πως γίνεται η διάγνωση για την Δυσλεξία και άλλες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες;

Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!