23 Οκτ 2011

"Ανακαλύπτω τα μοτίβα". Η προμαθηματική έννοια της αλληλουχίας.


Η επανάληψη ενός στοιχείου ή στοιχείων (μοτίβο) με καθορισμένη σειρά είναι παντού γύρω μας. Η αναγνώριση αρχικά των μοτίβων θα βοηθήσει στην συναίσθηση της αλληλουχίας και της σειροθέτησης. Η συναίσθηση της αλληλουχίας ως έννοια οδηγεί εξελικτικά στην κατάκτηση και ενίσχυση της μέτρησης με αριθμούς.

Δραστηριότητα: Στο σπίτι, σε όποιο δωμάτιο και να βρισκόμαστε υπάρχουν γύρω μας Μοτίβα, δηλ. παραστάσεις που επαναλαμβάνονται. Μπορούμε να τα βρούμε πάνω σε:
 λευκά είδη (πετσέτα, σεντόνι, πάπλωμα, κουρτίνες, μαξιλάρια), σε κουζινικά (πιάτα κτλ.), αντικείμενα διακόσμησης (χαλιά, βάζα, πλακάκια), ομπρέλες, ταπετσαρίες και άλλα αντικείμενα. Επιλέγουμε αρχικά ένα εύκολο μοτίβο για να το παρατηρήσει το παιδί και του αποκαλύπτουμε την λογική του. Αν επιλέξουμε για παράδειγμα την ώρα που του κάνουμε μπάνιο την κουρτίνα της μπανιέρας ή όταν το πάμε για ύπνο το σεντόνι του ή όταν τρώει στο πιάτο του κτλ. θα του εξηγήσουμε το μοτίβο έτσι: "Κοίτα πάνω στην κουρτίνα τα σχέδια είναι με σειρά" και λέμε τη σειρά πχ. "μπλε αυτοκίνητο, κόκκινο αυτοκίνητο, κίτρινο αυτοκίνητο" το βάζετε να την πει και συνεχίζετε με άλλα μοτίβα.
Η διάρκεια μπορεί να είναι όσο το παιδί ανταποκρίνεται και μπορείτε να το επαναλάβετε με άλλα υλικά κάθε φορά.


Λεξιλόγιο: Αρχή, επόμενο, προηγούμενο, μοτίβο, τέλος, συνεχίζω

Απευθύνεται: Κατάλληλο για όλα τα παιδιά 3 ετών και πάνω. Όσο μεγαλώνει η ηλικία τα μοτίβα μπορούν να γίνουν πιο πολύπλοκα. Ανήκει στις συστάσεις για να εργαστούν και να ενισχύσουν οι γονείς τα παιδιά που έχουν μαθησιακά προβλήματα/δυσλεξία/δυσαριθμησία στο τομέα της αλληλουχίας και της διαδοχής.
Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home εδώ.


Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
fb & twitter  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θα χαρώ να έχω σχόλια σας!